Vanaf 2024 verschijnt dit magazine niet meer in de huidige vorm. Ambitie gaat
namelijk verder als online platform, waardoor het nóg eenvoudiger wordt om
nieuws over onderzoek, opleiding en innovatie te publiceren. ‘Door de nieuwe
vorm zijn onze berichten straks makkelijker vindbaar en doorzoekbaar, en
krijgen ze een groter bereik’, vertellen communicatieadviseur Teuntje
Mijnders en wetenschapscoördinator a.i. Daisy Latijnhouwers. ‘In plaats van
twee keer per jaar publiceren we straks wekelijks interessant nieuws,
waardoor onze berichten veel actueler zijn. Een online platform is bovendien
duurzamer dan een papieren uitgave.’
Laten zien waar we trots op zijn
De eerste editie van dit magazine verscheen in 2015, toen Amphia besloot om meer bekendheid te geven aan alles wat er in het ziekenhuis gebeurt op het gebied
van onderzoek, opleiding en innovatie. ‘Daar zijn we nog steeds hartstikke trots op als STZ-ziekenhuis. We willen aan iedereen laten zien dat we een vooruitstrevende organisatie zijn, die veel kansen biedt qua onderzoek, opleiding en innovatie. Door hierover te publiceren, willen we meer collega’s stimuleren om hiermee aan de slag te gaan’, vertelt Daisy.
Een interessante partner en werkgever
Teuntje: ‘We zorgen er met onze berichten ook voor dat
patiënten bewust kiezen voor ons ziekenhuis en dat
(keten)partners ons als een waardevolle partij zien om
mee samen te werken bij wetenschappelijke onderzoeken en bij vakinhoudelijke bijeenkomsten. Zorgprofessionals die overwegen om bij Amphia te
komen werken, laten we zien dat we interessant werk
bieden en openstaan voor innovatieve ideeën.
Enthousiasme vasthouden
De afgelopen jaren hebben we tientallen zorgprofessionals vanuit ieder zijn verschillende specialismen in beeld gebracht, die enthousiast vertelden over nieuwe
ontwikkelingen en ontdekkingen. Dat enthousiasme gaan we zeker vasthouden in de nieuwe vorm die we vanaf volgend jaar aan het magazine gaan geven. Door
wekelijks nieuwe berichten te publiceren, willen we
een nóg groter netwerk van geïnteresseerden om ons heen verzamelen.’
Breder toegankelijk maken
Daisy: ‘We bieden straks de mogelijkheid om je te abonneren op een maandelijkse nieuwsbrief, waarin van alle artikelen van die maand een samenvatting staat.
Nieuws dat ook belangrijk kan zijn voor patiënten
publiceren we ook op de algemene nieuwspagina van
onze website. Op die manier willen we onderzoek,
onderwijs en innovatie nog toegankelijker maken voor een breder publiek.’
Makkelijker en duurzamer
Teuntje: ‘Door van Ambitie een online platform te
maken, wordt het potentiële bereik van onze berichten
groter. De individuele artikelen zijn makkelijker met
andere geïnteresseerden te delen en bovendien makkelijker terug te vinden dankzij de zoekfunctie. Deze ontwikkeling past daarnaast in het streven van
Amphia om duurzamer te werken. We besparen veel
papier en transport door digitaal te gaan publiceren.
Het nieuwe platform is nu volop in ontwikkeling en we
hebben een deskundige redactie samengesteld met
medewerkers vanuit Communicatie & Marketing en de
Amphia Academie in combinatie met specialisten uit
de zorg. Naar verwachting verschijnen de eerste digitale artikelen begin 2024
